Slide background

Storyseller er journalistik med speciale i

fortælling, portrætter, interview og reportage.

 

Magasinet – det ultimative loyalitetsskabende medie

I dag findes der efterhånden ikke et stormagasin, supermarked, bilfirma eller byggemarked med respekt for sig selv, som ikke udgiver et lækkert kundemagasin. Der er nemlig stor markedsføringsværdi i det glittede papir. Men magasinet er mere end blot en lækker kommunikationskanal og pæn indpakning af et budskab. Det trykte medlemsblad eller kundemagasin er i virkeligheden et uvurderligt loyalitetsskabende værdifællesskab med stor effekt i forhold til målgruppens holdninger, handlinger og engagement. Magasinet har uanede muligheder i forhold til markedsføring, kommunikation af nicheinformation, fastholdelse og loyalitet.

Trykte magasiner har en enorm styrke i kampen om opmærksomheden i nutidens digitale medie overflow og har en unik funktion i kommunikationen mellem læseren og modtageren. Når et magasin evner at spore sig ind på en læsers selvbillede, sker der en høj grad af identifikation og ejerskab hos læseren, kunden eller medlemmet. Det er ’Mit magasin’ og ’Mit magasin’ hjælper mig med at blive den type person, jeg gerne vil være. Magasinet kan levendegøre organisationens værdier og være det talerør, der går bag om kontingentet, abonnementet eller prisen og udvide reklamebudskabet ved at fortælle om produkter og ydelser, men først og fremmest om kvalitet.

Magasiner læses ikke med venner, på barer eller ved middagsmordet. Magasiner læses alene. De kræver udelt opmærksomhed. Vi læser, når vi er rolige og afslappede, ikke mens vi skynder os på arbejde eller løber ærinder. 9 ud af 10 læsere gør ikke andet, mens de læser magasiner. Magasiner er aldrig baggrundsstøj; vi skaber tid til dem. Vi nyder ‘The Magazine Moment’, som er en boble med selvforkælelse, ro og koncentration. Magasiner læses med et formål. 68 % af læserne siger, de skaber intime forbindelser med deres magasiner, fordi magasiner ikke bare informerer, de engagerer.
Storyseller har 15 års erfaringer med redigering og producering af indhold til magasiner.